onsdag den 6. juli 2016

Selvom det regner, kan man godt grille og blive stukket af en hveps


Knud Eriks 2. feriedag i Københavnstrup tydede på oplevelser i sol og tørvejr, selvom vejrudsigten sagde noget andet ….


Mens vi spiste sen morgenmad var det godt vejr, da vi smurte madpakker strålede solen gennem skyerne, og da vi pakkede cyklerne, var vi sikre på en tør tur med program af Islands Brygge havnefront, isbutik, besøge kusine Helle på Nokken og slutte af med grillaften og koncert i Verdenskulturcentret.
Stille og roligt. Uden regntøj og gummistøvler ……

Knud Erik krydser den kinesiske cykelbro ved Fisketorvet

Hvepsen dinglede fra højre fuck-finger

Knud Erik forsøgte at tæske mig i bordfodbold ude ved DR-fodboldstudiet – og det gjorde han så. 
Vi spiste vores madpakker ved legepladsen og cyklede ud til Nokken, og fandt kusine Helle og Fido, Helles super kvikke hund, som Knud Erik blev ret gode venner med. Og mens Fido og Knud Erik legede og morede sig, lød der pludselig et gennemtrængende skrig, fra moster Lil!

- Jeg vidste ikke, hvad der var sket i første øjeblik, men det brændte og gjorde infamt ondt – i min finger ….. og så så jeg en led hveps dinglende fra min højre fuck-finger. Jeg rystede hånden, mens jeg skreg og skreg ….

Knud Erik løb ind i soveværelset, Fido med og Helle stod lidt betuttet, kiggede og kom nærmere for at dræbe monsteret.

Is er godt

Og så begyndte det at regne, så småt, vi tog affaldspose om kroppen og cyklede ned til Bryggen 13, en pragtfuld isbutik med italiensk is. Tænkte, at regnen nok stoppede lige om lidt.

Knud Erik fik en vaffel med tre kugler, lakrids, vanilie og kanel/æble, som han nøje smagte, vurderede og gav 8 ½ vaffel. Lil fik to kugler i bæger, basilikum og valnød – vildt lækker med ægte stykker af basilikum, osse 8 ½ vaffel.

Vi var veltilpasse og modige, da vi besluttede at cykle hjem, og så slog regnen til, i stride strømme, værre og værre, mere og mere, mens moster og Knud Erik cyklede over Langebro, forbi Tivoli, over Tietgentsbro, gennem Vesterbro og ad Frederiksberg Allé, i silende regn. 

Vandpytter på gulvet

Der var søer i vores sko, tøjet klistrede ind til kroppen, de steder affaldspose eller KE’s fiberjakke ikke dækkede.

Vi dannede regnpytter på værkstedsgulvet, da vi endelig var kommet hjem og hang al det våde tøj op. Fik hurtigt lavet en varm kop te, tørt tøj og under dynen. Indtil vi en times tid efter var friske igen for at tage bussen ud til Verdenskulturcentret på Nørrebro.
Grillen fungerede under parasol, så vi fik både kød og grøntsager, uhm!
Og hørte unge fra Nørrebro Musical Teater præsentere uddrag fra næste sæsons Sweeney Todd og lidt andet – det var rørende!
Bagefter hørte vi et par numre af Zingaros, sigøjner tango, der var en del af Jazzfestivalen.



Engelsk telefonboks, Verdenskulturcentret Nørrebro


Knud Erik var frisk og gik armgang på Stengadens legeplads, mens vi ventede på bussen, og vi endte hjemme i køkkenet med varm chokolade og vaniliefrøer.

Kan I gætte hvad det her er?



Så, ja, dansk sommer er osse våde sko, varm te, paraply sammen med velsmagende grillmad og nye musikalske oplevelser.

1 kommentar:

  1. Hold da op, i får oplevet noget. Må sove godt om natten.
    Det er godt Knud Erik, at du er barn i en familie, hvor man er vant til at tage livtag med naturen.
    I stedet for at krybe i ly, når naturen viser tænder, kaster du dig ud i det. Flot.
    Godt du er vant til at cykle i Vejle, så du er parat til de Københavnske gader.
    Ej, synd for dig Lillian med din finger. Shit siger jeg bare.
    Jeg plejer også at blive stukket hvert år. Det er så mere en hveps der sikker mig. Hader dem.
    Det lyder spændende med jeres oplevelser ved verdens kulturcenter. Hvad syntes du om det Knud Erik?

    Holger og jeg fik også is i går. Hmmmmm.

    Jeg tror det er en glas tallerken og ovenpå står en kugle med noget væske i. Sådan en der kan rystes? Det ser spændende ud.

    Holger og jeg har knoklet i haven.
    Det var et vildt vejr men masser af blæst der susede i trætoppene. Masser af sol og øjeblikke, hvor det blev helt mørkt, men det forblev tørvejr.
    Egentlig et pragtfuldt vejr at arbejde i.

    I dag vil vi slappe af.

    Tak for billederne. Du er sej Knud Erik.

    SvarSlet