mandag den 11. juli 2016

Motion på programmet


Fredag morgen – og regnen siler ned, surprice ….. Det er blevet Knud Eriks femte feriedag, og kusine Micala har overnattet, så vi vågner alle tre til en hyggelig laaaang morgen.

Indtil moster kalder til orden og vi begiver os ud i byen.


Blå giraf skaber håb

Første stop er Riget, for nevø og fætter Hans er blevet indlagt med kyssesyge, så han skal da have besøg og får overrakt en lyseblå giraf til at få ham i bedring!!!

Vi krydser Fælledparken, runder Parken og finder, vist nok eneste isbutik, der sælger italiensk is på ispinde, Olufs Is. Waw, hvor de is var gode!

Karakter: 9 1/2, lil & Mic: karamel med mørk chokolade og saltede mandler, KE: lakrids med citronovertræk.


Hvide Svaner vækker begejstring

Motion på programmet: Vi gik 2 søer, hvilket jo var næsten uoverkommeligt for nogen, der er vant til at køre i bil …….. men belønningen hang hele tiden foran, idet moster havde lovet (håbet på) at ved 3. sø ville der dukke en udlejning af vandcykler op.

Og heldigvis, huskede moster rigtigt, Søernes Bådudlejning ved Peblingesøen var åben og havde endda fået spritnye hvide fibersvaner til to personer.


Glædesråb og begejstring! Men vi havde jo glemt, at far Jeppe, ville afhente Micala mellem 15 og 16, for at køre videre på ferie! Dog – vi nåede det hele – og alle var glade.





Knud Erik og Moster rejste ud med ”O-Hoy-oceaner af frihed”, udendørs-teatret Burning Love i Kongens Have om aftenen og nåede en halv forestilling, før regnen druknede forestillingen den lille trofaste og glade flok publikummer, der alligevel var mødt op.

Pinagtig oplevelse slutter aftenen

Vi hjulede hjem, fik dejlig pasta med pølser i flødesauce og sluttede dagen af med filmen Klovn 1 – voldsom pinlig og fnisende morsom.

1 kommentar:

  1. Det var godt i fik besøgt Hans på Riget. Jeg er sikker på, at det hjalp og så en blå giraf. Jamen det er da lige hvad man har brug for i den kedelige situation. Nu kan han have den som minde. Knus.

    De ser sørme gode ud de is. Det må prøves. Godt nok lyder sammensætningerne lidt nye og anderledes, men jeg er sikker på at det smager??????
    Spiste selv 2 is i går - og det er sjældent jeg spiser is. Det er dog de mere "normale" flødeis med chokoladeovertræk med mandler på.

    Ej de skønne svaner. Dem vil jeg prøve en dag. Jeg kan lige se mig selv glide rundt i en sådan. Herligt.
    Jeg elsker rolige ting som dette.
    Jeg er også den der sidder i de tog, som kører rundt i byens gader. Så som i Tønder og andre turistbyen. Ganske langsomt skrider turen frem I just love it.

    Puh-ha godt i nåede hjem til tiden, så Micala kunne komme med til Italien.

    Jeg er sikker på de har bedre vejr end os.

    Jeg slapper af. Har gjort huset rent og mangler nu kælderen.
    Det er ikke så sjovt som det i laver, men alligevel er det rart at få orden på hjem og have.

    Så må jeg senere drage ud i verden og have lidt sjov.

    SvarSlet