tirsdag den 5. juli 2016

Knud Erik lander på blå planet

Is-Bloggen
Der var ingen tøven fra Knud Erik, da han skulle vælge første mål som feriebarn i hovedstaden: Den Blå Planet!
Så efter at have fået rugbrødsmadder, og anbragt rejsetaske på værelset i bofællesskabet på Frederiksberg hos moster Lil, gik turen med Metro til det flotte akvarium i Kastrup på Amager.



Fire timers intensiv dykken på bunden af havet. Vi var heldige osse at se bæverne få mad og boltre sig på is, lige som Knud Erik jagtede sommerfugle i regnskoven. Han fik et tip fra nogle vakse drenge, at dyppe fingeren i noget smattet banan, der var udlagt på træstubbe til sommerfuglene. På den måde fik han lokket de smukke flyvere på fingeren!


Det var vanvittigt smukt at se de mange forskelllige fisk og interessant at høre om hajer og se fodring af fiskene i det store basin.
Ligner det ik' en blanding af en mango og en banan?



Knud Erik fik også presset sig et par sjove mønter af 50-øre-mønter, som desværre forsvandt ud af et hul i jakkelommen senere på dagen.

Mange eventyr ligger forude for Knud Erik, og i København cykler man til oplevelserne, så vi lejede en fin minicykel, mørkegrøn hos Baisikeli, en socio-økonomisk virksomhed på Vesterbro.

Knud Erik cyklede hjem til Frederiksberg, mens moster måtte løbe ved siden af (!). Vi lavede mad til bofæller og os selv og sluttede dagen af med en aftentur, på cykel naturligvis, på Superkilen.


Følg os gennem ugen her på IS-Bloggen - på gensyn!


1 kommentar:

  1. Hej i 2 skønne mennesker.
    Hold da op hvor er det spændende. Ærgerligt at du tabte mønterne. du så spændende ud. ØV.
    Flot Knud Erik, at du tør cykle i København UHA.
    Den park i besøgte på Nørrebro, vil jeg bestemt besøge, når jeg kommer til København.
    Jeg anede ikke den eksisterede. Jeg er blevet klogere. Klikkede mig ind på linket og læste om det. Meget spændende.
    Masser af KNUS fra Birthe
    Jeg har lige spist frokost. Arbejdede ellers i haven men hold nu op hvor regnen siler ned.
    Jeg vil læse lidt i min bog og håbe på bedre vejr.

    SvarSlet